EL TURISMO CULTURALY EL DE SOLY PLAYA: ¿SUSTITUTIVOS O COMPLEMENTARIOS?
Abstract
Since few years ago, the tourist demand has been clearly showing new tendencies about time for leisure, sport and cultural activities, etc. A new combination of those factors are emerging from a tourist demand perspective where the consumers shows behaviours more active and participative. In this sense both, «sun and beach» and «cultural» tourist products emerge as two products for two different segment of the demand in increasing competence between both. Nevertheless, the analysis of the new tendencies in tourist demand mentioned above (segmentations of holidays, evolution of occupation during the months with less demand, new preferences, etc.) show us that exist growing complements between both products that, properly traded, could generate profits for both kind of destinations. This paper concludes determining that the tourism motivated by «cultural» reasons could act as an element to reduce the seasonality of the «sun and beach» product. Similarly, «sun and beach» tourism could act as an increasing element of the demand of tourism for «cultural» purposes.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.