ESTRATEGIAS DE ESPECIALIZACIÓN Y DIFERENCIACIÓN DE LA PLANTA HOTELERA EN LAS BALEARES

Authors

  • Antoni Bosch Oliver
  • Antoni Riera Font
  • Aina Ripoll Penalva
  • Jaume Rosselló Nadal
Keywords: Oferta hotelera, especialización, diferenciación

Abstract

     Although tourism economic research has progressed deeply during the last years, the review of the literature highlights a clear tendency on focusing the analysis of the tourist market from the demand point of view. The present study presents an alternative vision centring the analysis on the supply side, identifying specialization strategies and differentiation of product for the case of the Balearic hotel sector, and using multivariate analysis techniques.

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Author Biographies

Antoni Bosch Oliver

Centre de Recerca Econòmica Universidad de las Islas Baleares-Sa Nostra

Antoni Riera Font

Centre de Recerca Econòmica Universidad de las Islas Baleares-Sa Nostra

Aina Ripoll Penalva

Centre de Recerca Econòmica Universidad de las Islas Baleares-Sa Nostra

Jaume Rosselló Nadal

Centre de Recerca Econòmica Universidad de las Islas Baleares-Sa Nostra
How to Cite
Bosch Oliver, A., Riera Font, A., Ripoll Penalva, A., & Rosselló Nadal, J. (2005). ESTRATEGIAS DE ESPECIALIZACIÓN Y DIFERENCIACIÓN DE LA PLANTA HOTELERA EN LAS BALEARES. Cuadernos de Turismo, (16), 49–64. Retrieved from https://revistas.um.es/turismo/article/view/18401
Issue
Section
Artículos

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