Tourism Destination Competitiveness. Case Study of Foz do Iguaçu (Paraná, Brazil)
Abstract
Competitiveness of Tourism Destinations. Competitiveness has been a priority in the reference literature related to economics, management and strategic management. This paper addresses the specific topic of study of the competitiveness of tourist destinations. The focus of the research study focuses on the municipality of Foz do Iguaçu-Paraná-Brazil, under the context of competitiveness. The theoretical framework is based on the themes: competitiveness of tourism destinations and their models and management of destinations. After this analysis, we determined a matrix of indicators of competitiveness and this matrix was applied to the object of study, plus interviews with the managers of the tourist destination. The results led to a separate analysis, featuring a set of constructs for the assessment of competitiveness.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.