TECNOLOGÍAS DE LA INFORMACIÓN Y COMUNICACIÓN, INNOVACIÓN Y ACTIVIDAD TURÍSTICA: HACIA LA EMPRESA EN RED

Authors

  • Jordi Vilaseca Requena
  • Joan Torrent Sellens
  • Josep Lladós Masllorens
  • Lluís Garay Tamajón
Keywords: empresa turística, Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC), cambio organizativo, estrategia competitiva, innovación, productividad, competitividad

Abstract

In the last decades Catalonia has become one of the main European tourism destinations. In this context, a change in the economic activity’s paradigm based on investment and use of the Information and Communication Technologies (ICT) has been observed. By analysing a sample of tourist companies in Catalonia, this article corroborates the positive relation between ICT uses, innovation and labour productivity in tourism.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Jordi Vilaseca Requena

Estudios de Economía y Empresa Universitat Oberta de Catalunya

Joan Torrent Sellens

Estudios de Economía y Empresa Universitat Oberta de Catalunya

Josep Lladós Masllorens

Estudios de Economía y Empresa Universitat Oberta de Catalunya

Lluís Garay Tamajón

Estudios de Economía y Empresa Universitat Oberta de Catalunya
How to Cite
Vilaseca Requena, J., Torrent Sellens, J., Lladós Masllorens, J., & Garay Tamajón, L. (2007). TECNOLOGÍAS DE LA INFORMACIÓN Y COMUNICACIÓN, INNOVACIÓN Y ACTIVIDAD TURÍSTICA: HACIA LA EMPRESA EN RED. Cuadernos de Turismo, (19). Retrieved from https://revistas.um.es/turismo/article/view/13741
Issue
Section
Artículos