TECNOLOGÍAS DE LA INFORMACIÓN Y COMUNICACIÓN, INNOVACIÓN Y ACTIVIDAD TURÍSTICA: HACIA LA EMPRESA EN RED

Authors

  • Jordi Vilaseca Requena
  • Joan Torrent Sellens
  • Josep Lladós Masllorens
  • Lluís Garay Tamajón
Keywords: empresa turística, Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC), cambio organizativo, estrategia competitiva, innovación, productividad, competitividad

Abstract

In the last decades Catalonia has become one of the main European tourism destinations. In this context, a change in the economic activity’s paradigm based on investment and use of the Information and Communication Technologies (ICT) has been observed. By analysing a sample of tourist companies in Catalonia, this article corroborates the positive relation between ICT uses, innovation and labour productivity in tourism.

Downloads

Download data is not yet available.
Metrics
Views/Downloads
  • Abstract
    2328
  • PDF (Español (España))
    1308

Author Biographies

Jordi Vilaseca Requena

Estudios de Economía y Empresa Universitat Oberta de Catalunya

Joan Torrent Sellens

Estudios de Economía y Empresa Universitat Oberta de Catalunya

Josep Lladós Masllorens

Estudios de Economía y Empresa Universitat Oberta de Catalunya

Lluís Garay Tamajón

Estudios de Economía y Empresa Universitat Oberta de Catalunya
How to Cite
Vilaseca Requena, J., Torrent Sellens, J., Lladós Masllorens, J., & Garay Tamajón, L. (2007). TECNOLOGÍAS DE LA INFORMACIÓN Y COMUNICACIÓN, INNOVACIÓN Y ACTIVIDAD TURÍSTICA: HACIA LA EMPRESA EN RED. Cuadernos De Turismo, (19). Retrieved from https://revistas.um.es/turismo/article/view/13741
Issue
Section
Artículos