Unpaid Care: Experiences and Perceptions of Men as Caregivers in Family Contexts
Abstract
The following article discusses the experiences and perceptions of men who care for adults in situations of dependency in the family homes in Catalonia, in a double crisis context: the economic crisis and crisis care; an environment that prompts the incursion of these men to family care. The analysis we propose is some attitudes typology of male caregivers: management attitude, responsible attitude, efficient attitude and exceptional attitude. This attitudes typology will demonstrate that we speak of a group of men no homogeneous and dynamic, who learns new activities and incorporates them into the practices of care, resignifying the ideas of gender and kinship. This seeks to emphasize and demonstrate that the capacity to care does not correspond to a natural state but cultural and that both men and women are in the ability to develop and exercise.
Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-CompartirIgual 4.0 Internacional. Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.