From a Diary of a Life in Performance

Authors

  • Lorena Méndez Barrios
Keywords: performance, confinement, afect, construction, recognition

Abstract

In this text I share different moments of my experience as a Mexican performance artist that develops projects in spaces of confinement, and I also talk about the relations between my artistic, activist and political practices with my career as University teacher at the Autonomous University of Mexico City.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Barbosa, A. (2008). Arte feminista en los ochenta en México. Cuernavaca-Ciudad de México, Casa Juan Pablos, Universidad Autónoma del Estado de Morelos.

García Canclini, N. (1990). Introducción: La sociología de la Cultura de Pierre Bourdieu. En Bourdieu, Pierre, Sociología y Cultura (pp. 9-53). México: Grijalbo.

Gargallo, F. (2004). Ideas feministas latinoamericanas. México, Universidad Autónoma de la Ciudad de México.

La Lleca. (2008). Cómo hacemos lo que hacemos. Ciudad de México, Producción editorial Ana Victoria Jiménez A.

Mandoki, K. (2006). Estética cotidiana y juegos de la cultura (Prosaica uno). México: CONACULTA-FONCA-Siglo XXI.

How to Cite
Méndez Barrios, L. (2011). From a Diary of a Life in Performance. Art and Identity Policies, 4, 33–50. Retrieved from https://revistas.um.es/reapi/article/view/145991