AN ANALYSIS OF FACTORS INFLUENCING ADOLESCENTS LEVELS OF HABITUAL PHYSICAL ACTIVITY
Abstract
The purpose of this study was to investigate the levels of habitual physical activity of in-school adolescents, taking into consideration various motives influencing their decision to play sports and exercise, which include enjoyment, competition, health, body image, friends and social recognition. A carefully-selected sample of 888 adolescents, aged between 14 and 17, from secondary education schools in Murcia (Spain) was used in the investigation. Our findings show that male adolescents value enjoyment, competition, health and social recognition, while females are less motivated by competition and favour the other three main motives to do physical activities. According to our results, male adolescents are more aware of the positive effects of sports and physical activity on their health. Female adolescents tend to ‘womanly’ fitness exercises and diet product consumption due to their concern about body beauty. The male adolescents’ levels of habitual physical activity rise, because they think that they can improve their health by exercising and playing sports.
Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.