PSYCHOLOGICAL ADVICES NEEDS OF THE VOLLEYBALL TRAINER
Abstract
In the current article we present a study in which the necessities for the psychological guidance needed by volleyball coaches that attend the course for the obtaining of the highest level for volleyball coaches in Spain (3rd level) are gathered. The process followed is the formalization of an open questionnaire in which the coaches have detailed the different situations (non-technical, non-tactical, and non-physical) that they have faced during their years as coaches and players. We also asked them to mention the problem’s origin, the way they intervened and the consequences that those interventions produced. The objective is to get to know the necessities regarding psychological interventions that volleyball coaches encounter during the development of their coaching activities. This way we may readapt and plan the units and themes of the Psychological Course for Volleyball Coaches in Spain. The results of the research show that volleyball coaches face a great number of problematic situations with a non technical or tactic origin but based on some sort of psychological intervention.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.