The assessment of VO2 max. and it's relation to cardiovascular risk as a means of teaching-learning
Abstract
In the education, we think that the relations of the theory with the practice are fundamental. In this research we have chased that the student realizes an assessment on the physical condition through the Course Navette's test to obtain the Aerobic Maximum Power and to relate the above mentioned results to the physical activity and the health. Thus, we show the results obtained by 57 subjects (n1 = 43 men; n2 = 14 women), students of "Theory and Practice of the Physical Conditioning" of the second course "Teacher: Speciality of Physical Education", with an average of age of 21,84 years (± 3,36 SD), being compared with the results of other countries. Likewise, we indicate the evidence of a high percentage of students with cardiovascular risk using the points of court proposed by The Cooper Institute for Aerobics Research.
Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.