Application of logistic regression models in observational methodology: game formats in grassroots football in initiation into football

Authors

  • Daniel Lapresa Universidad de La Rioja
  • Javier Arana Universidad Internacional de La Rioja
  • M.Teresa Anguera Universidad de Barcelona
  • J.Ignacio Pérez-Castellanos Universidad de La Rioja
  • Mario Amatria Universidad de La Rioja
DOI: https://doi.org/10.6018/analesps.32.1.186951
Keywords: observational methodology, logistic regression, football, grassroots.

Supporting Agencies

  • Este estudio ha sido financiado por el proyecto “Observación de la interacción en el deporte y actividad física
  • Avances técnicos y metodológicos en registros automatizados cualitativos-cuantitativos” (Secretaría de Estado de Investigación
  • Desarrollo e I

Abstract

This study shows how simple and multiple logistic regression can be used in observational methodology and more specifically, in the fields of physical activity and sport. We demonstrate this in a study designed to determine whether three-a-side futsal or five-a-side futsal is more suited to the needs and potential of children aged 6-to-8 years. We constructed a multiple logistic regression model to analyze use of space (depth of play) and three simple logistic regression models to determine which game format is more likely to potentiate effective technical and tactical performance.

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Author Biographies

Daniel Lapresa, Universidad de La Rioja

Departamento de Ciencias de la Educación

Javier Arana, Universidad Internacional de La Rioja

Departamento de Educación

M.Teresa Anguera, Universidad de Barcelona

Departamento de Metodología de las Ciencias del Comportamiento

J.Ignacio Pérez-Castellanos, Universidad de La Rioja

Doctorando

Mario Amatria, Universidad de La Rioja

Doctorando

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Published
25-12-2015
How to Cite
Lapresa, D., Arana, J., Anguera, M., Pérez-Castellanos, J., & Amatria, M. (2015). Application of logistic regression models in observational methodology: game formats in grassroots football in initiation into football. Anales de Psicología / Annals of Psychology, 32(1), 288–294. https://doi.org/10.6018/analesps.32.1.186951
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Methodology

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