Myth and strategies for a romantic destination: the city of Teruel (Spain)
Abstract
The historic cities, defined by the interdependence between tangible and intangible cultural heritage and natural heritage, have a qualitative advantage to position themselves in the new function of internationalization. The aim of this paper is to present and analyze the process conducted by the historic town of Teruel to occupy a place in the new urban hierarchy. The city uses the myth of the Lovers as the capital/image to make the process of internationalization. A process as embodied in three strategies, with different stages of development, from the local to the international, involving a wide range of actors: the Tourist Initiatives Center with the presentation of the Medal of the Lovers, the Foundation «Bodas de Isabel» in creating the myth, and the City Council, which seeks to internationalization with the project: Europe In Love.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.