TURISMO CULTURAL: EL CASO DE SEVILLA
Abstract
Cultural heritage is witness to considerable experimentation insofar as tourism is concerned. This does not mean, however, that what one would call traditional heritage (cathedrals, museums, urban landscape, civil and ecclesiastical buildings, streets...) has been exhausted, on the contrary. At present, this patrimony is serving to articulate an aggressive and dynamic contribution of new cultural heritage, on a symbolic and emblematic scale in museums, scenic and sport venues, new architecture in hotels, office blocks and congress and exhibition centres. The close relationship betwwen tourism and cultural heritage has given rise to the configuration of a strong subsector within this industry, denominated Cultural Tourism, however the tourist industry as a whole is undergoing a profound and intense renovation process, both in its strict conception as well as in the management modes and means presently in use. Seville, a city of tradicional importance as an urban destination, is also going through these renovation porcesses and is confronting the future, acknowledging its weaknesses and threats, but also its strengths and opportunities, and with the conviction of being capable of becoming the great tourist metropolis of Southern Europe.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.