ESTRATEGIAS Y POLÍTICA TURÍSTICA DE LA COMUNIDAD VALENCIANA: SU INCIDENCIA EN EL LITORAL
Abstract
Tourism activity developed in Region of Valencia has mainly taken place, as well as other economic activities, within its coastal zone. The optimisation, in the long term, of the economy of a given space requires an agreed planning regarding use and consumption of resources. A long-term success of a coastal tourist destination is based on a quality level arranged within a planned spatial system, which integrates the whole economic and social system with its environment. The paper outlines the measures taken by the Tourism Administration of the Valencian Regional Government which have an incidence in tourism activity developed in the coastal zone. Strategies such as the condition given by the status of «Municipio Turístico», entrepreneurial incentives, technical advice at the local level, differentiation of the product, quality and environment, education, and measures taken on the beaches are added to other tools such as the Tourism Spaces Plan, with the Bill 3/1998 of Tourism taking into account its definition and implementation. The paper concludes that these sectorial strategies are necessary and able to be incorporated within the frame of a planning process characterised by its spatial and multisectorial scope.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.