EL TURISMO DE REUNIONES Y NEGOCIOS EN MALLORCA
Abstract
The authors analyze the incidence that the tourism of meetings and congresses has in a tourist space of fort implantancion as it is the island of Majorca. From Delphi survey to the implied social agents in this subsector, they value existing infrastructures for the development of the tourism of meetings and in addition, they draw the profile of the existing demand. The authors conclude that, paradoxicalally, Majorca great tourist means, does not count on infrastructures adapted for the development of the congresual tourism. Also, he is possible to review the unanimous opinion between the agents and representatives of the diverse tourist sectors by which one confirms the important paper that could play the sector of the tourism of meetings and businesses with respect to the resolution of diverse raised challenges the set of the tourist activity in Majorca, like those of the desestacionalización, the desmasificación and the attainment of a greater daily cost of the tourist who visits the island.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.