Presentación
Abstract
Presentación del monográfico.
Downloads
References
CANO ORÓN, Lorena (res.) (2016): «Pseudopolítica: el discurso político en las redes sociales», Ámbitos. Revista Internacional de Comunicación, 33, pp. 1-2. [Reseña de Gallardo Paúls y Enguix Oliver, 2016].
COTARELO, Ramón (2012): «La dialéctica de lo público, lo privado y lo secreto en la ciberpolítica», Más poder local, 12, pp. 4-12.
GALLARDO PAÚLS, Beatriz (2014): Usos políticos del lenguaje. Un discurso paradójico, Barcelona, Anthropos.
GALLARDO PAÚLS, Beatriz (2021): «El hablar como intención comunicativa», en Óscar Loureda y Angela Schrott (eds.), Manual de lingüística del hablar, pp. 79-93. Berlín/Boston, De Gruyter. https://doi.org/10.1515/9783110335224-005
GALLARDO PAÚLS, Beatriz y Salvador ENGUIX OLIVER (2016): Pseudopolítica: el discurso político en las redes sociales, Valencia, Universidad de Valencia.
LÓPEZ GARCÍA, Xoxé, Manuel GAGO MARINO y José PEREIRA FARIÑA (2003): Nuevas tendencias del periodismo electrónico, Laverde Ediciones, Santiago de Compostela.
MANCERA RUEDA, Ana (2019): «Estrategias discursivas utilizadas por los periódicos españoles para atraer a lectores digitales», en Dolors Poch Olivé (ed.), El español de Cataluña en los medios de comunicación, Frankfurt/Madrid, Iberoamericana/Vervuert, pp. 37-62. https://doi.org/10.31819/9783964568854-003
MARTÍNEZ DÍAZ, Eva (2018): «La nueva modalidad discursiva en Twitter. El discurso político como ejemplo», Caracteres. Estudios culturales y críticos de la esfera digital, 7(2), pp. 217-239.
MOGUER TEROL, Manuel (2015): Comunicación política en las redes sociales. Análisis del discurso político de ámbito local en medios tradicionales y redes sociales [tesis doctoral inédita dirigida por la Dra. M.ª del Mar García Gordillo], Universidad de Sevilla.
MUÑOZ FALCONI, Giovanna (2019): Redes conceptuales en el discurso. Una propuesta con enfoque metodológico en el análisis del discurso político [tesis doctoral inédita dirigida por el Dr. Antoni Castelló Tarrida], Universidad de Barcelona.
ROJO VILLADA, Pedro Antonio (2005): Prensa y sociedad de la información (I). Convergencia y diversificación de los medios impresos en la nueva Era Digital, Madrid, Visión Net.
VOUILLAMOZ, Nuria (2000): Literatura e hipermedia. La irrupción de la literatura interactiva: precedentes y crítica, Barcelona, Paidós.
Copyright (c) 2022 Journal of Linguistic Research
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
The works published in this magazine are subject to the following terms:
1. The Publications Service of the University of Murcia (the publisher) preserves the economic rights (copyright) of the published works, and favors and allows the reuse of same under the license of use indicated in point 2.
2. The papers are published in the electronic edition of the magazine under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivative 3.0 Spain license (legal text). Papers may be copied, used, disseminated, transmitted and publicly exhibited if the following requirements are met: i) The authorship and the original source of its publication (magazine, editorial and URL of the work) must be cited; ii) The works cannot be used for commercial purposes; iii) The existence and specifications of this user license must be explicitly mentioned.
3. Self-archiving conditions. Authors can electronically disseminate pre-print versions (version before being evaluated) and / or post-print versions (version evaluated and accepted for publication). This makes possible its circulation and diffusion earlier and with it a possible increase in its citation and reach among the academic community. RoMEO color: green.