Artificial Architecture and Sustainability: The Monumental Video-Mapping

Authors

  • Luz Marina Salas Acosta Universidad de Sevilla
Keywords: Monumental projection, artificial architecture, sustainability

Abstract

This article is about an artistic project: the monumental video- mapping. Project with an exceptional artistic value since it mixes monumental architecture, new technologies and digital creation. By means of the projection, the setting is modified with layers of virtual material that doesn’t damage the space intervened, respecting thus the support on which the work is done. Besides, the project introduces new parameters in the public sphere: conservation of the heritage and improvement of the environment, without forgetting its contribution to the cohesion between the social and the identity issues; obtaining an action model and a production process that have taken into account the use of renewable materials, helping thus to preserve our environment.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Albelda, J. (2002). Ética y estética en las intervenciones artísticas en la naturaleza, en VV. AA. Proyectos de arte contemporáneo en espacios públicos, naturales y urbanos. Guía de buenas prácticas. Cádiz: Fundación NMAC.

Catálogo (2008). IKASART 2008. I Muestra Internacional de Arte Universitario. Bilbao: Universidad del Pais Vasco.

Catálogo (2009). Youniverse. Sevilla y Granada: Fundación BIACS.

Grupo EXIZT. (2003). Plataforma de iniciativas culturales. Francia. Recuperado el día 5/01/2014 (www.exizt.org)

Guash Ferrer, A. M. (2002). El arte último del siglo XX. Del posminimalismo a lo multicultural. Madrid: Alianza Forma.

Guattari, F. (1989). Las tres ecologías. Publicado en 1989 (en castellano en 1990 por PRE-textos)(texto completo: http://www.arteuna.com/talleres/lab/ediciones/FelixGuattariLastresecologas.pdf

Jennings, G. (2001). Ecotectura: Centro de Arte y Arquitectura Ecológica. Canadá. Recuperado el día 15/03/2014 (http://www.ecotecturecanada.org/)

Kavanagh, A. (2002). La retórica digital. En Gómez Molina, J.J. (Coord). Máquinas y Herramientas de Dibujo. (pp. 579-597). Madrid: Cátedra.

Kuspit, D. (2006). EL fin del arte. Madrid: AkalMOMA PS1. Institución de Arte contemporáneo. EEUU ( New York). Recuperado el día 10/03/2014 (http://momaps1.org/)

Rush, M. (2002). Nuevas expresiones artísticas a finales del siglo XX. Barcelona: Destino.

Yoshitomi, J. (2011). Empresa privada de gestionar prácticas innovadoras de organizaciones artísticas o de fundiciones. Recuperado el día 4/02/2013 de http://www.m-a-t-t-e-r.com/

How to Cite
Salas Acosta, L. M. (2014). Artificial Architecture and Sustainability: The Monumental Video-Mapping. Art and Identity Policies, 10, 251–264. Retrieved from https://revistas.um.es/reapi/article/view/219311