Ubiquitous Narrative: Do it Yourself: D.A.N.T.E. Multiple Writing Machine.

Authors

  • Blanca Montalvo Facultad de Bellas Artes de Málaga.
Keywords: Art, multimedia, narration, interactivity, emergency, participation.

Abstract

The proposal of this research examines the contemporary narrative from the point of view of the arts, and design an engine that will help to realize these new stories: D.A.N.T.E.: Device Independent with Expanded Time Storytelling is a chimera that, as with the camera photo, tries to democratize the complex network of audiovisual narratives. In the complex web of thaumaturgy digital video, current crisis may be the prelude to a new era where mass participation built a new language. We’ll see what wonders the future holds.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Bajtin, M. (2011) Las fronteras del discurso. Buenos Aires: Las Cuarenta.

Barthes, R. (1994) La muerte del autor. In El susurro del lenguaje. Más allá de la palabra y la escritura. (pp. 65-72) Barcelona: Paidós.

Bonet, E. (2000) La invitación al viaje / imagen-movimiento-tiempo. In E. Bonet (coord.) Movimiento aparente (pp. 21-131). Valencia: EACC, Generalitat Valenciana.

Duchamp, M. (1978) Escritos. Barcelona: Gustavo Gili

Eco, U. (1981) Lector in fabula. Barcelona: Lumen.

Eco, U. (1984) La obra abierta. Barcelona: Planeta.

Eco, U. (1992) Los límites de la interpretación. Barcelona: Lumen.

Iser, W. (1987) El acto de leer. Madrid: Taurus

.Jameson, F. (1983) Postmodernism and Consumer Society. In H. Foster (de) The Anti-aesthetic: essays on Postmodern Culture. (pp. 95-142) Port Townsend, Washington: Bay Press.

Jauss, H. (1992) La experiencia estética y hermenéutica literaria. Madrid: Taurus.

Lafia, M. (2003) Variable Montage. In Shaw y Weibel (Ed.), Future Cinema. The Cinematic Imaginary alter Film. (pp. 256-260) Cambridge: ZKM & The MIT Press.

Manovich, L. (1998) Database as a Symbolic Form, disponible en su página web: http://www.manovich.net/DOCS/DATABASE.RTF(revisado el 28.10.2013)

Manovich, L. (2001) ¿Qué es el cine digital?, en Arte. Proyectos e ideas, e- magazine # 5. Disponible en: http://www.upv.es/laboluz/revista/pages/numero5/rev-5/manovich.htm (revisado el 28.10.2013)

Montalvo, B., Rejano, N. Calero, J.M., Linares, A. (2006) The Video Gymkhana 1.0., en DIME2006 1st International Conference on Digital Interactive Media Entertainment and Arts. (pp. 23-36) Bankok: Rangsit University & ACM SIGCHI Association of Computer Machinery

Musser, Ch. (1994). The Emergence of Cinema: The American Screen to 1907 (History of American Cinema, vol. 1). Berkeley: University of California Press.

Noguez, D. (1985) Une Renaissance du cinéma: la cinéma ‘underground’ américain. Paris: Klincksieck.

Owens, C. (2001) El impulso alegórico: contribuciones a una teoría de la posmodernidad, en B. Wallis, (Ed.) Arte después de la modernidad: nuevos planteamientos en torno a la representación. (pp. 47-62) Madrid: Akal.

Weinmbre, G. (1997)The Digital Revolution is a Revolution of Random Access, disponible en formato digital http://www.grahameweinbren.net (revisado el 28.10.2013)

How to Cite
Montalvo, B. (2013). Ubiquitous Narrative: Do it Yourself: D.A.N.T.E. Multiple Writing Machine. Art and Identity Policies, 9, 113–128. Retrieved from https://revistas.um.es/reapi/article/view/191861