El cine que emigra: la transnacionalidad en la cinematografía dominicana.
Resumen
El presente trabajo es una revisión de las categorías de transnacionalidad propuestas por Deborah Shaw, Andrew Higson y Mette Hjort para analizar la línea evolutiva del cine dominicano y establecer las dinámicas mediante las cuales las películas nacionales han superado el contexto de lo local para coexistir con aspectos que condicionan “lo nacional”. El estudio se centra en dos filmes de la producción cinematográfica sobre migración –Un pasaje de ida (1988) y Nueba Yol (1995)- y tiene como objetivo establecer un nuevo punto de vista sobre algunos rasgos de transnacionalidad presentes en el cine dominicano.Descargas
Los datos de descargas todavía no están disponibles.
26-01-2016
Iturriza Mendía A., & Pimentel Mendoza, R. (2016). El cine que emigra: la transnacionalidad en la cinematografía dominicana. Arte y Políticas de Identidad, 13(13), 197–214. https://doi.org/10.6018/250971
Artículos
Works published in this journal are subject to the following terms:
- The Service of Publications from the University of Murcia (publishing house) keeps the published works’ copyrights, and favors and allows the reuse of these works under the license indicated in point 2.
- Works are published in the journal’s online edition under the license Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España(texto legal). They can be copied, used, disseminated, transmitted and publicly exhibited, as long as: i) the author and original source of publication are cited (journal, publishing house and work’s URL); ii) they are not used for commercial purposes; iii) the existence and specifications of this license are mentioned.
3. Conditions for auto-file. It is allowed and encouraged that authors share electronically their pre-print version (the pre-reviewed version) and /or post-print version (the reviewed and accepted version) of their Works before the publication, since it promotes its circulation and dissemination. RoMEO color: green.