UN LIENZO DEL PINTOR RIOJANO DIEGO DE LEYVA EN CASTAGENA, Y SU FUENTE DE INSPIRACIÓN GRABADA
Resumen
The rich artistic patrrmony belonging to the Saint hospital of Charity (Santo Hospital de la Caridad, from Cartagena, keeps a picture showrng St. Lawrence's Martyrdom, clearíy signed LEIVA. This surname is identifiable With such of 'Diego de Leyva,. an artist from La Rioja, working at Burgos between 1628 to 1637, and who finished his life as a monk, joined to the Charterhouse of Miraflores. his personality is until today, one of others among the pictoric background of the Spanish 1600th, and needs to be actualized because the few information available about this artist, shows a great sparsity. The picture we are hereby presenting, has been collected from the artistical repertories. as from Ponz, and it is in perfect concordance with the characteristics of his production, which were obtained from the above sources. Accordingly with that information, there is frequent employement of martyrdom arguments, one of which is represented on this picture. But, it also shows the peculiarity of a very well known composition of Tiziano; (whose influence is found after an engraving made by the flemish. Cornelius Cort of two pictures belonging to the great Italian artist. which are kept, one at Venice and the other at El Escorial. This is available to remember the great infuence of the Venetian artist and his creations in Spain. Al1 this, and the estilistic and interpretative considerations about the painter of la Rioja. Leyva, are the real matter of this article.Descargas
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. Los autores ceden de forma no exclusiva a la revista los derechos de explotación (reproducción, distribución, comunicación y transformación).
2. Las obras que se publican en esta revista están sujetas a la licencia Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC By SA 4.0). Por lo que se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que:
i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra), permitiendo así su reconocimiento.
ii) se permite remezclar, transfromar o crear a partir del material mientras se mantenga la misma licencia del original.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.