Practices in Physical Education teacher training: Documentary analysis of accreditations in Chile

Authors

  • Claudio Hinojosa-Torres Facultad de Educación y Ciencias Sociales, Universidad Andres Bello, Chile.
  • Sebastián Espoz-Lazo Universidad de Santiago de Chile (USACH), Facultad de Ciencias Médicas, Escuela de Ciencias de la Actividad Física, el Deporte y la Salud, Chile.
  • Juan Pablo Zavala-Crichton Facultad de Educación y Ciencias Sociales, Universidad Andres Bello, Chile.
  • Laura Cañadas Martin Facultad de Formación de Profesorado y Educación, Universidad Autónoma de Madrid, España.
  • Rodrigo Yáñez-Sepúlveda Facultad de Educación y Ciencias Sociales, Universidad Andres Bello, Chile.
DOI: https://doi.org/10.6018/sportk.634681
Keywords: Educational Policy, Quality Assurance, Teacher Training, Pedagogical Practices

Abstract

In Chile, accreditation of pedagogy programs is crucial to ensure quality in teacher training, according to Law 20.129. This qualitative documentary study reviewed 29 accreditation resolutions of Physical Education Pedagogy programs, using content analysis with Atlas.ti 24. The findings reveal that: a) practice is essential in teacher training; b) the quality and quantity of practice centers are key to achieve training objectives; and c) collaboration between universities and the school system raises the quality of educational practices.

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Published
31-10-2024
How to Cite
Hinojosa-Torres, C., Espoz-Lazo, S., Zavala-Crichton, J. P., Cañadas Martin, L., & Yáñez-Sepúlveda, R. (2024). Practices in Physical Education teacher training: Documentary analysis of accreditations in Chile . SPORT TK-EuroAmerican Journal of Sport Sciences, 13, 9. https://doi.org/10.6018/sportk.634681
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