INTEGRATING CULTURAL ACTIVITIES IN THE FOREING LANGUAGE CLASSROOM
Keywords:
Foreign language, Culture, Cultural understanding, Intercultural skills, Intercultural communication.Abstract
Due ro rhe inseparable nature of language and culture and the cornplexiries of interculrural comunication the foreign language classroorn has become the best place to help students develop cultural understanding and intercultural skills. Once foreign language reachers have accepted responsibiliy for preparing today's students for tomorrow's complex world, they need to increase their understanding of hwo related questions: firstly, what training is necessary for the process of learning abour a culture; secondly, how to reach culture by gradually building up skills. This article discusses the need for teachers to take into account both the process itself and rhe development of a meaningful culrural curriculurn. There fore practical acriviries will bepresenred which can help borh roprepare sruderirs for culrural rolerarice arid ro integrate skill building activities irto Foreign Language Teaching.Downloads
Issue
Section
License
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.