A LA LECTURA POR LA ESCRITURA: EXPERIENCIA EN EL AULA
Abstract
DESCRIPCIÓN DE LA ACTIVIDAD Es necesario, antes que nada, contextualizar dónde y con quiénes se ha llevado a cabo, para que, entre otras cosas, se tenga en cuenta que, aunque pudieran extraerse conclusiones generales, no hay dos institutos iguales ni, por supuesto, los alumnos tienen las mismas inquietudes. La experiencia la he llevado a cabo en el IES Poeta Julián Andúgar de Santomera, un instituto público de la Comunidad Autónoma de Murcia, durante el curso 08/09, concretamente entre los meses de octubre y abril, y con alumnos de primero – 1º F y 1º G – y segundo de la ESO – 2º G –. Los tres grupos están adscritos a los programas de enseñanza bilingüe -de inglés, en este caso-, y constituidos por 30 alumnos.Downloads
Works published in this journal are subject to the following terms:
1. The Servicio de Publicaciones of the University of Murcia (the publisher) reserves the copyright of the published works and encourages and allows their reuse under the usage licence indicated in point
© Servicio de Publicaciones, Universidad de Murcia, 2015
2. Works are published in the electronic edition of the journal under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 International licence (legal text). They may be copied, used, disseminated, transmitted and publicly displayed, on condition that: i) the author and original source of the publication are cited (journal, publisher and URL of the work); ii) the material is not used for commercial purposes; iii) the existence and specifications of this licence for use are mentioned.
3. Self-archiving conditions We allow and encourage authors to electronically disseminate the preprint versions (the pre-review version) and/or post print (the version that has been reviewed and accepted for publication) of their works before they are published as this encourages earlier circulation and dissemination and so a potential increase in their citation and impact in the academic community.