LOS MEDIOS DE COMUNICACIÓN EN CAÍDOS DEL CIELO. LA CONDENA DE LA TELEVISIÓN.
Abstract
En una primera lectura de la novela Caídos del cielo, del escritor Ray Loriga, el texto se nos presenta como la narración de la huida de un joven tras haber cometido un asesinato. Conforme se avanza en la lectura del libro, el lector va descubriendo los acontecimientos que constituyen la trama de la obra y los ordena cronológicamente: un chico mata al guardia de seguridad de un establecimiento con una pistola que tiene sólo tres balas sin tener ningún motivo, roba un coche, realiza el secuestro "consentido" de una chica desconocida y ambos emprenden la huida automovilística hacia un destino ignoto, puesto que ninguno de los dos –mucho menos ella que ha sido sorprendida por el secuestro– tiene un rumbo prefijado. En este sentido nos encontramos con lo que los críticos literarios denominan una road novel del tipo de Lolita, de Nabokov; The Road, de McCarthy; o, incluso, Los autonautas de la cosmopista, de Cortázar.
Downloads
Works published in this journal are subject to the following terms:
1. The Servicio de Publicaciones of the University of Murcia (the publisher) reserves the copyright of the published works and encourages and allows their reuse under the usage licence indicated in point
© Servicio de Publicaciones, Universidad de Murcia, 2015
2. Works are published in the electronic edition of the journal under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 International licence (legal text). They may be copied, used, disseminated, transmitted and publicly displayed, on condition that: i) the author and original source of the publication are cited (journal, publisher and URL of the work); ii) the material is not used for commercial purposes; iii) the existence and specifications of this licence for use are mentioned.
3. Self-archiving conditions We allow and encourage authors to electronically disseminate the preprint versions (the pre-review version) and/or post print (the version that has been reviewed and accepted for publication) of their works before they are published as this encourages earlier circulation and dissemination and so a potential increase in their citation and impact in the academic community.