Learning by getting to know service users
Abstract
We present here three learning innovation experiences within the course “Initiation to Professional Skills”, a first year course of the Social Work undergraduate degree of the University of Alicante. Objectives: 1) Getting service users involved in teaching roles, considering them experts bytheir personal experience with Social Workers and society in general 2) Provide with a learning environment that promotes getting to know, understand and learn how to communicate with service users. Methodology: Meaningful learning based on the interaction with service users in three modalities: a) Collaborative design of teaching and learning activities between a social entity and the teaching staff ofthe course “Initiation to Professional Skills” of the Social Work undergraduate degree of the Universityof Alicante b) A multidisciplinary approach design including Social Work teaching staff, Physical Activity and Sport Science teaching staff, and the social entity c) International design with participation ofQueen’s University, Belfast (Northern Ireland) (project leader), together with the University of Ljubljana (Slovenia) and the University of Alicante. The results of these experiences provide with evidence supporting the relevance of the teaching role of experts by their experience, and also of the implementa-tion of methodologies based on meaningful learning for acquiring competences.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.