Contribution of practitioners to knowledge through the Undergraduate Dissertation
Abstract
Introduction. This paper discusses the theoretical and practical contributions to the knowledge of professionals from the Undergraduate Dissertation defended at the Faculty of Social Work atthe University of Cuenca Castilla-La Mancha. Material and methods. This is a descriptive study, temporal longitudinal retrospective analyzes TFG field that produced by students visiting the fourth modality Degree course adapted for Graduates in Social Work offered by the Faculty of Cuenca (UCLM) for theperiod 2010 to 2013 (three consecutive academic years) in order to collect theoretical contributions ofthe different professional experiences. Results and discussion. 18 Undergraduate Dissertation of 2010-2011, 2011-2012 and 2012-2013, 9 professionals belonging to the public sphere and 9 the privatesphere, 8 with scores between and 10 courses were selected. All topics of Undergraduate Dissertationdirectly related to the scope and expertise of the author who performed and therefore the kind of knowledge that contribute to it is called derivative practice. As proposed future would be desirable toincorporate reflexivity, critical self-reflection and systematization of practice as part of improving social intervention.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.