ESCOLARIZACION E NTEGRACION SOCIAL DE LOS ALUMNOS INMIGRANTES EN LA REGION DE MURCIA
Keywords:
Inmigration, cohabitation, integration, schooling, rejection, assimilation, interculturalityAbstract
The tide of inmigration has always been a constant historical development in society and urban population. Because of it, we can conclude that we are not dealing with a new phenomenon. However, its current nature is altogether different than historically recorded and demands the participation of all entities to handle the current situation without compromising our democratic values. Inmigration challenges the host society and consequently the educational system. In the light of the results obtained in a research project to describe, analyse and evaluate the kind of solutions presented to cope with cultural diversity, we want to determine the level of integration and the educational reality of North African students registered in the educational system in the region of Murcia. These results will be contrasted with diverse studies made by other regions of Spain which will provide us with an updated picture of the integration of immigrants in our society.Downloads
Downloads
Issue
Section
License
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.