Determining the grades and standard levels of some mental skills as an indicator for the selection of young volleyball players
Resumen
The objective of this study was to determine the grades and standard levels of some mental skills as an indicator for the selection of young volleyball players. The researchers used the descriptive approach with the survey method. The sample was composed of 129 young volleyball players of Iraqi clubs. The researchers identified the scale and procedures and applied it to the research sample. Analyzing the data, it was found that most of the volleyball players of the sample had an average level of mental skills. Considering this, it is highly recommendable to accompany physical training programs with psychological and tactical programs, in order to improve not only physical skills but also mental skills.
Descargas
Citas
Bahi, M. H. (2004). Introduction to recent trends in sports psychology. Cairo: International Publishing and Distribution.
Chamoun, M. A. (1996). Mental Training in Tennis. Cairo: Dar Al-Fikr Al-Arabi.
Abu Hatab, F. (2008). Psychological Calendar. Cairo: Anglo-Egyptian Press.
Hammad, M. (2001). Modern Sports Training. Cairo: Dar Al-Fikr Al-Arabi.
Hussein., K. A. (2008). Building and codifying the scale of alienation among some athletes of individual and team games. PhD thesis. University of Baghdad, Baghdad, Iraq.
Ibrahim, M. (2001). Scientific foundations and statistical methods for tests and measurement in physical education. Amman: Dar Al-Fikr for Printing, Publishing and Distribution.
Rateb., O. (1997). Sports Psychology Concepts Applications. Cairo: Dar Al-Fikr Al-Arab.
Tenenbaum, G., & Eklund, R. C. (Eds.). (2007). Handbook of sport psychology. John Wiley & Sons.
Schmidt, A. R. (2000). Motor Learning and Performance. Human Kinetics.
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
© Servicio de Publicaciones, Universidad de Murcia, 2013
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica.