The role of deception reduction in controlling some kinetic abilities and basic skills in badminton for female students
Resumen
The purpose of this paper was to identify the role of deception reduction in controlling some kinetic abilities and basic skills in badminton for female students. The researchers used the descriptive approach for its suitability to the problem and objectives of the research. The 34 female students of the first stage at the Al-Salam University defined the research community and the final sample consisted of 30 female students. The researchers used the Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) for data analysis. Based on the results, there is a statistically significant relationship between control deception and motor abilities (agility, balance and coordination) (p < 0.05), as well as a statistically significant relationship between control deception and basic skills (serving, forehand and backhand) (p < 0.05). Through the results, it was concluded the need to reduce deception in badminton players in order to achieve better performance.
Descargas
Citas
Al-Haq, I. S. (2004). The effect of using circuit training in developing the component of agility among sixth grade students. [Master’s Thesis, Yarmouk University].
Allawi, M. H., & Al-Din Radwan, M. N. (1982). Motor Performance Tests. Cairo: Dar Al-Fikr Al-Arabi.
Jawad, A. S. (2004). Test and Statistics in the Mathematical Field. Al-Qadisiyah University.
Taha, M. M. (2001). The effect of a training program with different speed feathers on developing badminton skills. [PhD thesis, University of Baghdad, College of Physical Education].
Weinstein, N. D. (1987). Unrealistic optimism about susceptibility to health problems: conclusion from a community – wide sample. Journal of Behavioral Medicine, 10(5), 481-500.
Wortman, C. B. (1975). Some determinants of perceived control. Journal of Personality and Social Psychology, 31(2), 282–294. https://doi.org/10.1037/h0076305
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
© Servicio de Publicaciones, Universidad de Murcia, 2013
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica.