PEDRO FLORES EN PRAGA, EN 1946
Resumen
This paper concerns the presence of the Murcian peinter Pedro Flores in Czecho-Slovakia together with the group of Spanish painters of the School of Paris. at the end of the Second World War, in order to holdin 1946 an exhibition, called Art in Republican Spain. The celebration of this display was possible because of the sympathy that country showed the republican cause, which definitely gave rise to a lively cultural interchange supported by the, prosperous Spanish-Czechoslovak relationship. As a result of this ultrnospherr there appeared a whole artistic literature based on Spanish themes. the 1946 exhibition (Pedro Flores' work of which is stressed) was joyfully greeted because, it served as a interesting point for a number íf activy artists exiled from their native country, and on account of the interest the collection of their work offered as an example of the artistic vanguard and the special capture of French atmosphere and influence. The basic nucleus of this paper focuses on the figure of the Murcian Pedro Flores and on the reproduction of his paintings kept in Prague. The description of his appearence and Spanish ways. made by the critics, are fundamental data for understanding an aspect, which has been quite forgotten, of his paintings.Descargas
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. Los autores ceden de forma no exclusiva a la revista los derechos de explotación (reproducción, distribución, comunicación y transformación).
2. Las obras que se publican en esta revista están sujetas a la licencia Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC By SA 4.0). Por lo que se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que:
i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra), permitiendo así su reconocimiento.
ii) se permite remezclar, transfromar o crear a partir del material mientras se mantenga la misma licencia del original.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.