Una experiencia en enseñanza secundaria: estudio de las coplas flamencas desde un punto de vista interdisciplinar

Authors

  • José Cenizo Jiménez Universidad de Sevilla
Keywords: Flamenco, enseñanza interdisciplinar, música, actividades didácticas.

Abstract

The Didactics of flamenco is becoming more a more a subject of study and research. We understand the Didactics of flamenco in the sense of teaching and learning flamenco at school and at the academic level from an interdisciplinary perspective. There are many practical activities we can do in subjects such as Language, Literature, History, Geography, Religion, Philosophy, or music class. The following pages are an attempt to provide some examples of these activities.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

José Cenizo Jiménez, Universidad de Sevilla

Doctor en Filología Hispánica por la Universidad de Sevilla. Profesor de Lengua Castellana y Literatura de Enseñanza Secundaria en el IES “Beatriz de Suabia” de Sevilla. Profesor de Teoría de la Literatura de la Facultad de Filología de la Universidad de Sevilla.  
Autor de diferentes trabajos de investigación relacionados con el flamenco.
Published
30-12-2010
How to Cite
Cenizo Jiménez, J. (2010). Una experiencia en enseñanza secundaria: estudio de las coplas flamencas desde un punto de vista interdisciplinar. Flamenco Research Magazine "La Madrugá", (3). Retrieved from https://revistas.um.es/flamenco/article/view/114281
Issue
Section
Artículos