ESTRATEGIAS DE APRENDIZAJE UTILIZADAS EN EL CAMBIO CURRICULAR REVELAN PERSPECTIVAS DE TRANSFORMACIÓN DE LOS ESTUDIANTES DE ENFERMERÍA POR LA NUEVA EDUCACIÓN
Abstract
El presente artículo tiene como meta investigar la comprensión de los estudiantes sobre la estrategia adoptada en el cambio curricular del curso de graduación en Enfermería. La metodología versa la encuesta cualitativa, los sujetos fueron 27 educandos de una Facultad Privada del estado de Río de Janeiro. La recogida de datos ocurrió en el mes de septiembre de 2007. De los resultados fueron construidas cuatro unidades temáticas: la estrategia del aprendizaje posibilita la búsqueda del conocimiento; la estrategia del aprendizaje encamina al educando a aprender a aprender; la estrategia del aprendizaje fortalece la autonomía y creatividad del educando; el conocimiento es facilitado por la interacción del grupo. Todas las unidades temáticas están en concordancia con la propuesta de las estrategias educativas innovadoras.Downloads
The works published in this magazine are subject to the following terms:
1. The Publications Service of the University of Murcia (the publisher) preserves the copyright of the published works, and encourages and allows the reuse of the works under the license for use stated in point 2.
© Servicio de Publicaciones, Universidad de Murcia, 2011 (© Publications Service, University of Murcia, 2011)
2. The works are published in the electronic edition of the journal under Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España(texto legal) “ a Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 Spain license (legal text)”. They can be copied, used, broadcasted, transmitted and publicly displayed, provided that: i) the authorship and original source of their publication (journal, publisher and URL) are cited; (ii) are not used for commercial purposes; iii) the existence and specifications of this license is mentioned.
3. Conditions of self-archiving. Authors are allowed and encouraged to electronically disseminate the pre-print (pre-reviewed ) and / or post-print (reviewed and accepted for publication) versions of their works prior to publication, as it ensures a wider circulation and dissemination which may lead to a possible increase in its mention and a higher scope among the academic community. RoMEO color: green.