Is violence a socialization root in French secundary schools?
Abstract
This paper analyses the control of love relationships between pupils within school institution through two complementary angles of approach : through the practises and representations of headmasters on the one hand ; and through the implementation of institutional measures targeting sexism on the other one. We will first focus on the differences in the way the control is exerted on girls and boys regarding the handling of violence and the sexualisation of relationships, which tends to make young girls reponsible for the peacefulness of the relationships. Then we will show how the prevention of domestic violence tends to institute heterosexual domesticity as the norm of love and sexual relationships.Downloads
Download data is not yet available.
30-04-2015
Albenga, V., & Garcia, M.-C. (2015). Is violence a socialization root in French secundary schools?. Applied Sociology Working Papers, (5). Retrieved from https://revistas.um.es/dtsa/article/view/213381
Artículos
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
- Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que licenciado bajo una Creative Commons Attribution License que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la publicación inicial en esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).