LANGUAGE TEACHING BEFORE AND AFTER 'DIGITALIZED CORPORA'. THREE MAIN ISSUES
Keywords:
vocabulary lists, concordances, language teaching, computer-aided language teaching, lexical constellationsAbstract
Digitalized corpora are becoming increasingly important for linguistic research and are already well know by some language teachers. The power of PCs and Internet will soon them more popular and accessible to everybody. This paper will attempt of pointing out the role that corpora might play as complementary tools for language teaching in three areas: vocabulary list, concordances and constellation of words. None of theme is completely novel and they have been already present in language teaching materials in one way or another Modern digitalized corpora constitute a powerful tool and allow for more varied, reliable, refined and easy to get materials in the three fields mentioned. In one of them specifically, the constellation of words more, more research and practical work is still needed in order to bring the results closer to textbooks authors and teachers.Downloads
Issue
Section
License
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.