DECODING COSMETICS AND FASHIOS ADVERTISEMNETS IN CONTEMPORARY WOMEN'S MAGAZINES
Keywords:
Beauty, creativity, fantasy, inadequacy, liberation, modernity, parody, self-esteem, self-improvement, sexualityAbstract
Decoding beauty advertisements in women's magazines as cultural texts reveals the crucial role of the advertising industry in perpetuating traditional notions of femininity. The question that this paper tries to answer is what representational strategies the advertisement industry uses to negotiate between the old feminine roles and identity and the new ones, and what ideology underlies such strategies. My analysis of cosmetics and fashion ads will be focused on two main strategies: the liberation and creativity of the "New Woman" and the modern imperative for self-improvement, which manipulates many women 'S old feelings of inadequacy. Even a partial decoding of beauty ads in women's magazines shows the extent to which contemporary ads conflate unavoidable change of the images of women and ideological continuity of the concept of the feminine, defined around the axis of beauty.Downloads
Issue
Section
License
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.