Interdisciplinarity and the Relationship Theory/Practice: an interdepartmental Experience
Abstract
Introduction. We are pleased to propose an educational experience – since few years takingplace in the University of Turin by students of Social work degree course – that integrates lecturing andinternship. The objective is to develop an active and interdisciplinary didactic, coherent and consistent with the “Processo di Bologna” and with the social work setting that is aimed to link theory andpractice. Materials and methods. The internship can generate learning only if the practice is subject toa structured analysis and sustained by active didactic activities. The “Laboratori di guida alla rielaborazi-one” (Elaboration guide laboratories) go along the internship and have the objective of matching the experience realized during the internship and theory gathered during the course. Results and discussion. The innovation here is the involvement not only of social work teachers but also of other disciplines. The contribute coming from different teachers appears to favourite in the student the creationof a multifactor vision, essential to approach issues and situations and to build professional behaviours coherent with the principle of a global approach. Student’s feedback can generate a reflecting processaimed to overcome rigid procedures, impacting positively on the professional activity.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.