The “Forcom guides for self-assessment teaching competencies”, in the European higher education area (EHEA): evaluating its design
Keywords:
European Higher Education Area, EHEA, Teaching Competencies, Self-Assessment of Teaching Competencies, Program EvaluationAbstract
This paper presents some findings of an evaluation study conducted in five spanish universities on the design of a „FORCOM Guides for Self-Assessment Teaching Competencies‟. This device has been developed to help university teachers to cope with the teaching demands of EHEA. Data collected in a previous teaching needs‟ assessment were the grounds of the very first design of the guide. Sixteen senior university teachers - of any scientific area- had been demanded, firstly, implementing the Guide, and next, they had been required in order to look for their perceptions about: a) the ease and other aspects of practical management of the Guides („format evaluation‟), and b) the utility and suitability of its content to teachers‟ teaching needs („content evaluation‟). Data analysis points to: 1) the validity and utility of the created device, especially for helping well experienced teachers in EHEA; 2) its capability the increase the teaching technical knowledge of the teacher, and 3) some change demands related with the present format and with the content of the Guides, as well.Downloads
Issue
Section
License
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.