THE EUROPEAN HIGHER EDUCATION AND THE TEACHER AS TUTOR AT UNIVERSITARY
Keywords:
Role, competences, tutoring, European Space of Higer EducationAbstract
We have a series of arguments that justify the adoption of a positive position to the tutoring of university students. In the first place, tutorship helps to solve the difficulties caused by students’ greater heterogeneity, due to a greater diversification of the access to University. Secondly, it facilitates the curricular direction related to professional positions and the access to other studies, as well as it guarantees the transparency and the compartative standards requested by the European Space of Superior Education. Thirdly, it contributes to help students with difficulties in follow their studies regulary. And in fourth place, it improves the public image and the external projection of the University, as well as students’ loyalty, and offers opinions that facilitate long-life learning. In relation to the objectives that we considered, on the one hand, we will analyze which are the roles and competences that define the profile of a competent professor-tutor; also, we will establish a global frame of performance that responds to the emergent students’ needs throughout the academic formation; as well as to bring students stimuli for development of their reflection, dialogue, autonomy and criticism in the academic context; for which we will outline a quantitative and qualitative analysis on how the students of pedagogy perceive tutorship.Downloads
Issue
Section
License
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.