Una aproximación didáctica a los cantes de las minas

Authors

  • María Eugenia Martínez Delgado Orquesta Sinfónica de la Región de Murcia
  • José Francisco Ortega Castejón Universidad de Murcia
Keywords: Didáctica del flamenco, flamenco y currículum, cantes de las minas, audición, expresión vocal, expresión instrumental, danza y movimiento.

Abstract

After analyzing the presence of flamenco music in the curriculum of Secondary Education in the Region of Murcia and revising the characteristics of the songs of mines, we propose some activities and teaching materials that, based on folklore and working the expressive capacities, allow our students to approach to this musical manifestation.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

María Eugenia Martínez Delgado, Orquesta Sinfónica de la Región de Murcia

Titulada superior por el Conservatorio Superior de Música de Murcia. Máster en Formación del Profesorado por la Universidad de Murcia. Profesora titular de la Orquesta Sinfónica de la Región de Murcia (contrabajo).

José Francisco Ortega Castejón, Universidad de Murcia

Profesor del área de Música de la Facultad de Educación de la Universidad de Murcia.
Published
30-12-2010
How to Cite
Martínez Delgado, M. E., & Ortega Castejón, J. F. (2010). Una aproximación didáctica a los cantes de las minas. Flamenco Research Magazine "La Madrugá", (3). Retrieved from https://revistas.um.es/flamenco/article/view/114271
Issue
Section
Artículos