El espacio escolar como tecnología ante la reforma
Keywords:
School space, Didactical tecnology, Reform of teaching, Alternate proposal of school spaceAbstract
The present article looks at the diferent perspectives in Educational theory wich the topic of school space can be exarnined as well as the tecnological implications both demanded and conditioned by its use, from the author's doctoral thesis. It also relates the topic on school space to the educational reform, currently in progress, with a view to emphasize the need of taking into account the education's professionals integrated in multidisciplinary expert teams, in order to untertake yhe desing or reconstruction of public school building. Two basic assuptions contaned in the reform seen to support thls stand: the orientativa nature of the D.C.D. and the cornpulsoriness of school base curricula, which will supposedly lead to a diversificatio of facilities as opposed to the centralised one still prevaling. It does also comparative study between the present law and previous, for the teachers had technicals and legal dates at time to take decissions.Downloads
Issue
Section
License
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.