In-Service Teacher Education in Europe: conditions and themes for development in the 21st Century
Abstract
This paper highlights four themes which focus upon the roles ofhigher education in the development oftransnational research into the continuing professional development of teachers. The first theme examines the contexts and conditions for teacher development over a career span. The second theme looks at what research tells us the variables which affect professional learning and development, and the limitations of current approaches. Theme three is critica! of rational research planning models which result in ineffective dissemination and utilisation. It suggests that more attention needs to be paid by researchers to issues of ownership, participation and equity. Theme four proposes that researchers need to revisit their own purposes, roles, responsibilities and accountabilities in order to move closer to those communities whose needs they seek to serve. Finally, the paper suggests 'sustained flexibility' as a means of establishing and building more effective networks for leaming and development.Downloads
Issue
Section
License
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.