Adaptaciones curriculares como respuesta educativa a las necesidades de un niño autista
Keywords:
Diversity, specifíc educative necessities, curriculum adaptations lacks in the development, autismAbstract
In the following article, we come across the different levels and kinds of curriculum adaptations developed in a regular school in order to serve the diversity of their students and, particularly, the specific educative necessities of a student with autism With the intention of providing an educative solution to this student's lacks along with his learning necessities, all the possible attention has been carried out by the school teachers, shoulder to shoulder with the Astrade special teacher (Association for lacks of development), collaborating with the family too, so that everybody together could agree in the search and application of the planification as well as the performative teaching strategies, facing a number of procedures as a whole for ali the students in the classroom ( adaptations of school curriculums) arriving to a different leve! of adaptation in the classroom itself and finally, the specific individual ones. Within these last ones, we propose a comparative analysis of the level of curriculum competence and the leaming strategy that this particular subject had when he first arrived to the classroom, and the leve! achieved after a school year in which the already mentioned adaptations had been carried out.Downloads
Issue
Section
License
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.