Dous loci critici nas cantigas de Estevan da Guarda

  • Manuel Ferreiro Universidade da Coruña

Resumen

A pesar dos anos transcorridos desde o descubrimento dos cancioneiros que transmitiron a lírica profana galego-portuguesa e a pesar de todo o traballo realizado no ámbito textual, aínda fican múltiplos loci critici que debemos enfrontar e, no posíbel, clarificar.

Neste artigo pretendemos resolver dúas cuestións de carácter lexical que se localizan en senllas cantigas do trobador posdionisino Estevan da Guarda, para, desta maneira, recuperarmos a lección ‘verdadeira’ do texto das cantigas, con maior fidelidade á letra e ao espírito dos textos medievais.

Biografía del autor/a

Manuel Ferreiro, Universidade da Coruña

Manuel Ferreiro es licenciado (1978) y doctor (1990) en Filología Hispánica (subsección: Gallego-Portugués) por la Universidade de Santiago de Compostela. Actualmente es catedrático de Filologías Gallega y Portuguesa en la Universidade da Coruña.

Su actividad investigadora se reparte entre la Lingüística Histórica y la Ecdótica y Crítica Textual: los dos volúmenes de la Gramática Histórica Galega (1995-1997, 1a ed.) se inscriben en la primera línea de investigación; con el segundo núcleo de pesquisa están relacionados los trabajos que tienen como objeto el estudio y edición de textos medievales, en especial los textos trovadorescos gallego-portugueses, con participación y dirección de proyectos de investigación, junto con la publicación de contribuciones y artículos especializados en revistas y libros colectivos, así como monografías como As cantigas de Rodrigu’Eanes de Vasconcelos (1991) o O Cancioneiro de Pero Mafaldo (2014, en colab. con Leticia Eirín).

La figura y la obra de Eduardo Pondal constituye otro centro de interés investigador en el ámbito de la Crítica Textual y del estudio de la lengua literaria pondaliana, con la publicación de múltiples estudios, especialmente los cuatro tomos de su obra completa (1995-2005) y numerosos trabajos y monografías sobre el poeta: De Breogán aos Pinos. O texto do Himno Galego, 1996, 1a ed.; O Himno Galego. Documentos históricos 1890- 1907 (2007); Eduardo Pondal, o cantor do eido noso (2017); Estes son os eidos amigos. Escolma xeográfica da poesía pondaliana (2017); Eduardo Pondal: Os cantos eran da Patria (120 poemas) (2017).

En 2006 obtuvo el XVII Premio de Investigación “Losada Diéguez” por la edición del poema épico Os Eoas, y en 2014 le fue concedido el IX Premio de Investigación “Concepción Arenal” de Humanidades por el proyecto Glosario da poesía medieval profana galego-portuguesa (www.glossa.gal).

Actualmente dirige el proyecto Universo Cantigas, que tiene como objetivo realizar la edición crítica digital de los textos que integran la lírica profana gallego-portuguesa (www.universocantigas.gal).

Publicado
19-10-2018
Cómo citar
Ferreiro, M. (2018). Dous loci critici nas cantigas de Estevan da Guarda. Estudios Románicos, 27, 171-183. Recuperado a partir de https://revistas.um.es/estudiosromanicos/article/view/ER.346611